طراحی بسته بندی یک محصول و طراحی سایت sitemap.xml
بهترین منبع آموزشی و اطلاعات راجب دستگاه بسته بندی و ماشین آلات خط تولید حبوبات، خشکبار، خط تولید قند، صنعتی و خانگی...
طراحی بسته بندی یک محصول و طراحی سایت
یک شنبه 11 مرداد 1399 ساعت 12:4 | بازدید : 77 | نویسنده : اریان زاگرس ماشین | ( نظرات )

قبل از شروع طراحی بسته بندی یک محصول و طراحی سایت شرکت خود 3 سوال مهم وجود دارد که باید پاسخ آنها را داشته باشید:

  1. محصول چیست؟
  2. چه کسی محصول را می خرد؟
  3. مردم چگونه محصول را خریداری می کنند؟

بیایید کمی عمیق تر به این موارد نگاه کنیم:

طراحی بسته بندی محصول و وب سایت وردپرس

طراحی بسته بندی محصولات و وب سایت

1. محصول چیست؟

یک سوال ترفند نیست. این باید آسان باشد. چه چیزی می فروشید؟ چقدر بزرگ است؟ از چه موادی ساخته شده است؟ آیا ظریف است؟

این سوال به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا الزامات لجستیکی برای بسته بندی محصول و طراحی سایت شما وجود دارد یا خیر. به عنوان مثال، یک محصول ظریف به بسته بندی مطمئن تری نیاز دارد. از طرف دیگر، چیزی که بزرگ یا با ابعاد عجیب و غریب است، ممکن است به یک راه حل بسته بندی سفارشی به جای جعبه خارج از جعبه نیاز داشته باشد.

2. چه کسی محصول را می خرد؟

آیا این محصول قرار است توسط مردان، زنان یا هر دو استفاده شود؟ برای کودکان است یا بزرگسالان؟ آیا برای افرادی که از محیط زیست آگاه هستند طراحی شده است؟ به کسانی که بودجه دارند یا درآمد قابل تصرف زیادی دارند؟

بسته بندی یک محصول باید برای مصرف کننده ایده آل آن جذاب باشد. قبل از شروع فرآیند طراحی، مهم است که بدانید آن مصرف کننده کیست. محصولات برای افراد مسن ممکن است به متن بزرگتری نیاز داشته باشند. از طرف دیگر، اقلامی که برای مشتری مرفه طراحی شده اند، باید موادی را در نظر بگیرند که احساس لوکس بودن را ایجاد کنند.

3. مردم چگونه محصول را خریداری می کنند؟

آیا آنها آن را از سوپرمارکت می خرند؟ یک بوتیک کوچک؟ برخط؟

اگر محصول قرار است به صورت آنلاین فروخته شود و ارسال شود، باید در مورد بسته بندی متفاوت فکر کنید تا اینکه در قفسه فروشگاهی با جعبه بزرگ از رقبا متمایز شوید. اقلامی که به صورت آنلاین فروخته می شوند، احتمالاً نباید فضای اضافی زیادی داشته باشند که می تواند باعث شود که محصول در اطراف صدا کند یا بسته خم شود. و آنهایی که در یک قفسه بوتیک قرار دارند، باید چشم خریدار محاصره شده توسط اقلام دوست داشتنی در بسته های زیبا را جلب کنند.

-

پاسخ های خود را دریافت کردید؟ خوب اینها شما را در گرفتن تمام تصمیمات (بسیاری) دیگری که باید در فرآیند طراحی بسته بندی بگیرید، راهنمایی می کند.

هنوز به این سوالات فکر می کنید؟ احتمالاً هنوز برای شروع فرآیند طراحی بسته بندی آماده نیستید. اشکالی ندارد! بهتر است وقت بگذارید و آن را درست انجام دهید تا اینکه زود وارد شوید.

اطلاعاتی که باید جمع آوری کنید

الزامات برند

گاهی اوقات یک محصول به تنهایی است و در موارد دیگر نشان دهنده یک برند معتبر است. اگر بسته بندی شما نیاز به نشان دادن زیبایی برند خاصی دارد، مطمئن شوید که اطلاعات زیر را قبل از شروع جمع آوری کرده اید:

رنگ‌ها

اگر از قبل مقادیر CMYK یا مقادیر تطبیق پنتون (PMS) را دارید، رنگ‌هایی را که مخصوص چاپ هستند شامل می‌شوند. (اگر نه، کد هگز رنگ سایت نیز خوب است.)

فونت ها

مطمئن شوید که فونت های مناسب و هر دستورالعمل استفاده خاص (مانند هسته یا وزن) را دارید.

لوگو

اگر نیاز به قرار دادن و طراحی لوگو بر روی بسته دارید، مطمئن شوید که یک فایل وکتور در دسترس دارید.

محتوایی که باید روی سایت و یا بسته بندی محصول قرار گیرد:

این چیزی است که برای محصول خاص شما بسیار منحصر به فرد خواهد بود، اما شما باید مطمئن شوید که قبل از شروع طراحی، همه چیز را مرتب کرده اید. توجه داشته باشید که بسته به صنعت شما، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که به دلایل قانونی مجبور شوید روی بسته بندی خود قرار دهید.

در طراحی بسته بندی و محصولات سایت ممکن است نیاز داشته باشید:

کپی نوشته شدهاین می تواند شامل هر چیزی از نام محصول شما گرفته تا توضیحات و کلماتی باشد که کسی را به خرید ترغیب می کند.تصاویر
می خواهید عکس ها را روی بسته بندی خود قرار دهید؟ قبل از شروع فرآیند طراحی، باید آنها را آماده داشته باشید.

علائم مورد نیاز

بسته به محصول / صنعت، قیمت دستگاه بسته بندی و اجناس شما، ممکن است از شما خواسته شود که بارکد ، اطلاعات تغذیه، علائم مرتبط و غیره را وارد کنید.

بدانید به چه محتوای موقتی نیاز دارید

برخی از محصولات - مانند غذاها یا لوازم آرایشی - اطلاعات بیشتری دارند که باید در دسته‌های مختلف محصولات قرار داده شوند (تاریخ انقضا یا شماره دسته). احتمالاً نمی‌خواهید این را مستقیماً روی بسته‌بندی خود چاپ کنید، زیرا مرتباً در حال تغییر است، اما باید مطمئن شوید که در فضایی صرفه‌جویی کرده‌اید تا برچسب یا تمبری در تاریخ بعدی با آن اطلاعات قرار داده شود.

کپی بسته بندی محصول و تصاویر

سبک دوست داشتن و دوست نداشتن

این ایده خوبی است که قبل از شروع فرآیند طراحی، کمی تحقیق در مورد سبک انجام دهید. شروع به جمع آوری بسته بندی هایی کنید که دوست دارید. وقتی در فروشگاه هستید عکس بگیرید. یک تابلوی پینترست بسازید.

به یاد داشته باشید، الهام گرفتن از سبک همیشه یک معامله یک به یک نیست. شاید شما عاشق رنگ یک پیراهن خاص یا چاپ پرده های خاله یا فونت روی تابلوی ساندویچ فروشی باشید. با این حال، یک چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که شما لزوماً ایده های طراحی را برای خود تهیه نمی کنید، بلکه برای آن مشتری ایده آل هستید. ممکن است عاشق شیک‌های قدیمی و قدیمی باشید، اما اگر کت‌های موتورسیکلت کودک را به مادران دوچرخه‌سوار بدجنس می‌فروشید، احتمالاً این بهترین سبک برای بسته‌بندی شما نیست.

یکی دیگر از چیزهایی که باید در هنگام شروع سفر سبک خود به آن فکر کنید مواد است. در حال حاضر نیازی به تصمیم گیری ندارید، اما باید شروع به توجه به گزینه های مختلف کنید.

بودجه طراحی بسته بندی محصولات و طراحی سایت

بودجه طراحی بسته بندی به دو دسته تقسیم می شود:

  • هزینه های یکبار مصرف
  • هزینه های هر مورد

هزینه های یکبار مصرف شامل مواردی مانند پرداخت برای کار طراحی اصلی، خرید تمبر (اگر می خواهید مسیر خود را انجام دهید)، تنظیم صفحه چاپ (برای چاپ های بزرگ و افست ). یک بار (مگر اینکه طرح خود را تغییر دهید). طراحی سایت با وردپرس بسیار مقرون و به صرفه می باشد.

هزینه های هر محصول به طور کلی برای مواد و نیروی کار است. هر جعبه مقدار معینی هزینه خواهد داشت، مانند دستمال کاغذی که آن را با آن پر می کنید و نواری که برای مهر و موم کردن آن استفاده می کنید. و شما یا باید به کسی پول بدهید تا محصول شما را در جعبه بگذارد یا خودتان این کار را انجام دهید.

شما می خواهید قبل از شروع فرآیند طراحی، ایده ای در مورد اینکه چقدر می خواهید هزینه کنید داشته باشید. به خاطر داشته باشید که همیشه ارزانتر بهتر نیست. پرداخت کمی بیشتر برای مواد شما می تواند ارائه شما (و قیمت فروش شما) را با متمایز کردن شما از رقبا افزایش دهد.

فرآیند طراحی بسته بندی محصولات سایت فروشگاهی در 7 مرحله-

هنگامی که تمام این اطلاعات را جمع آوری کردید، بالاخره نوبت به بخش سرگرم کننده می رسد: فرآیند طراحی! به یاد داشته باشید که چگونه می خواهید طراحی بسته بندی شما داستانی را بیان کند؟ انتخاب هایی که در فرآیند طراحی انجام می دهید همان چیزی است که به شما کمک می کند آن داستان را بیان کنید.

لایه های بسته بندی را درک کنید
سه لایه بسته بندی محصول وجود دارد: بسته بندی بیرونی، بسته بندی داخلی و بسته بندی محصول. ممکن است محصول شما به یک یا هر سه مورد از این موارد نیاز داشته باشد.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دستگاه بسته بندی و آدرس https://arianzagrosmachinery.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 17
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 47
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 52
:: بازدید ماه : 52
:: بازدید سال : 146
:: بازدید کلی : 22157